Tuesday, December 14, 2010

Alahai rindunya!


Malam bulan di pagar bintang..sungguh manis jika dipandang...itulah sedikit gambaran saya betapa rindunya saya kepada almamater tercinta ini. Mungkin bagi para pembaca semua menganggap perkara ini sesuatu yang biasa namun bagi saya, almamater inilah yang mencorakkan kehidupan saya sekarang. Manakan tidak, segala permasalahan saya pada hari ini, saya merujuk semula tentang kepada semua masalah yang saya terima di almamater ini.

Terletak di bumi Ipoh, lokasi yang mudah sekali dan cantik sekali. Tetapi di bumi ini berdiri bangunan-bangunan kuno yg telah berumur lebih daripada 50 tahun...haha...adoi...Bangunan blok akademik yang pelik sekali dan bungalow asrama setinggi 2 tingkat yang atapnya mudah reput dan dikelilingi pokok-pokok besar. Suraunya yang selalu sahaja dikotorkan bagi kaki lepak surau dan bising dengan bunyi dengkuran orang yang tidur(x tau blk dorm..)atau bunyi bising ahli nasyid. Tidak kurang juga alunan ayat suci al-quran yang merdu sekali.

Suasana di kelas pula bergema dengan suara cikgu yang mengajar dan diselangi hilai tawa para pelajar dengan suara yang garau(skola laki da...mestila garau). Sambil tu juga ade jugak sesat pelajar yang cuba loya burok dengan cikgu terutamanya cikgu-cikgu yang ramah...haha...Kebiasaanya, para pelajar gemar tidur tidak kira lah apa cara sekalipun. Ada yang sampia tegang kaki dek tidur yang terlalu lama dan buat peta basi si atas meja kuno yang terlalu banyak contengan(kenangan vandalisme katanye).
Ha, masih ingat trulyidea beratur panjang dan terlalu lama di dewan makan dan yang pasti dewan makan tidak mungkin senyap. Ada sahaja cerita. Sambil makan,sambil bercerita, mengutuk, berpolitik dan macam-macam lagi lah. Di dorm pula, trulyidea sering dibuli junior(ngok ngek tol esp en hazim). Kebisingan dan suara tawa yang sememangnya mengukir senyuman. Tidur yang selalunya tidak cukup di atas tilam burok,lantai yang kotor(haha..kantoi suda..x tau la skang dh elok ke blom).

Ini semua menggamit memori kerana setiap hari saya bayangkan berada di almamater tercinta ini.

11 comments:

Hazim Hazwan said...

saya buli abg??

trulyidea said...

mestila...en hazim kaki buli

Hazim Hazwan said...

bukan abg ke yg buli saya? tiap2 mlm pinjam bantal saya... saya nk tidur pun susah..

trulyidea said...

sbb en hazim banyak bantal la...xde la buli kalo pinjam bantal..en hazim mmg slalu buli pon....nak2 kalo main chess...suke tipu

Hazim Hazwan said...

mane ada saya main tipu. abg la yg main tipu, queen dh mati suruh hidupkan balik..queen saya kalau dh mati, saya go jer..

trulyidea said...

hoho...jgn tulih camtu kat sini..malu wo..hurm..ape lg ek?ha,en hazim suka x kejot subuh...

Hazim Hazwan said...

itu dikira buli ke?

trulyidea said...

buli ar...dosa tau x kejut org bgn subuh...

Hazim Hazwan said...

tpi, npe nama saya yg jer ade dlm post atas ni? budak lain pun buli abg jugak!

trulyidea said...

yela2...x nmpk ke tulih especially...bangga la nme masuk blog

Hazim Hazwan said...

ok2, saya bangga 'bertempat'.