Thursday, February 10, 2011

Jom Kita Berlari Semula

hai!! selamat hari jadi semua...trulyidea mengucapkan selamat hari jadi kepada sesiapa yang persana hari jadinya hari ini ataupun walaupun post ni telah lama namun para pembaca tetap perasan hari jadi anda sendiri...sekali lagi..hai!! selamat tengahari semua...saya ucapkan kepada mereka yang sedang membaca blog feverEt 'SEKADAR PANDANGAN' di kawasan-kawasan yang mempunyai akses internet mahupun di dalam rumah yang penuh dingin yang membuatkan hati gembira blog ini kembali diupdate..wah!! seronoknya ada peminat....hihihihihi...

Baiklah semua...sila tutup mata dan buka secepat yang mungkin...hehe..saya pun tak tahu apa maksudnya..saja sahaja nak mengenakan anda semua eh...bagi yang memang melakukan arahan tersebut terima kasih saya ucapkan kerana kepercayan anda yang tidak berbelah bagi kepada trulyidea..ehehe..;)..

Pernah tak anda melihat pada hari sukan acara kanak-kanak di sekolah rendah yang berlari comel-comel gitu..sambil ibu bapa dan kawan-kawan memberi sokongan yang bunyinya macam lebah...si laki cuba mengora si cun-cun dengan berlagak macho(tapi x blh kalahkan trulyidea sbb trulyidea kan hensem sgt..hehe) dan berimpian besar untuk menang. Seronok kan lihat mereka berlari-lari??? siapa yang tidak setuju tu,anda tolonglah bersutuju dengan saya ok???hehe..nampaknya semua bersetuju(trulyidea membuat andaian sendiri)...cuba lihat mereka yang berumur 7 tahun atau darjah satu..ketika mereka berlari, mereka berlari bersunguh-sungguh untuk menang dan memberi mata untuk pasukan rumah mereka...(teringat la plak mse dulu trulyidea selalu menang...*cubaan berlagak di sni)...ada yang menang dan ada yang kalah. ok, saya minta semua jangan memikirakn pada siapa yang menang tetapi lihat merka yang kalah. Ada yangs sedih tak??mestilah ada kan tetapi mereka tidak terlalu sedih dan berharap cubaan pada tahun-tahun berikutnya memihak kepada mereka pula...ha!!!inilah yang kita mahukan....kalah sekali, dan berlari semula...dan pastikan kita menang...kalah lagi!! kita berlari semula...hua3...(berapa banyak nak lari ni???..leceh tol la...perot dah la boroi...*trulyidea blom boroi lg..still slim cam biasa)

haha..beskan??kita berlari dan berlari semula...masyaallah...itulah yang kita hendak...kecewa dan sebagainya memang lumrah alam dan kita sebagai manusia dan hamba yang memang lembik dibandingkan dengan Allah, seharusnya kita teruskan impian kita. Allah sangat suka pada hambanya yang bersunguh-sungguh...Sekali ditimpa musibah,sekali lagi kita bangun dan mengejarnya..(jangan buat benda x elok suda)...OK semua??trulyidea tidak sempat untuk memanjang laebarkan lagi pos ini seperti biasa kerana kesuntukan masa...kepada semua nantikan pos seterusnya ok???salam..
ps: idea disampaikan dalam keadaan penuh mengantuk..jd2 krg skit kemenjadian post ini

No comments: