Thursday, November 17, 2011

Alahai Kaum Adam!!!

Cuba renungkan baik-baik tajuk yang saya cuba sampaikan. Alahai kaum adam,adakah kita begitu lemah sekali? Kenapa terlalu banyak isu mengatakna kaum adam kian pupus. Hai kaum adam, kita serupa dan sama. Kita memahami antara satu sama lain. Tapi kenapa kita lemah kaum adam.Alahai kaum adam!!!!

Sebenarnya apa yang membingungkan saya ialah bukannya jumlah kaum lelaki yang kian menurun diabandingkan dengan jumlah kaum perempuan. Saya tidak sama sekali gerun dengan perbezaan tersebut. Namun di hati saya, saya teramatlah risau dengan kualiti yang dimiliki kaum lelaki kini. Sudahlah saya bberasal daripada sebuah keluarga yang majoritinya lelaki,sekolah yang kesemuanya lelaki dan kesimpulannya saya dibayangi dengan lelaki tetapi saya bukan golongan homoseksual. Saya amat tidak suka perbualan mengenai gender ataupun perbahasan mengenai kaum lelaki dan perempuan. Saya sudah jemu mendengar bermacam-macam perkara mengenai lelaki dan saya terpaksa akui pendapat-pendapat tersebut itu betul. Tetapi saya sebagai lelaki tetap menjalankan tanggungjawab saya dan sentiasa memperbaiki diri saya sendiri,insyaAllah dari semasa ke semasa.

Apa yang bermain di fikiran saya ialah kaum adam yang sentiasa berfikiran mentah dan tidk memikirkan bersama tugas dan amanah terhadap agama. Seolah-olah ada ramai lagi yang boleh menjalankan tanggungjawab tersebut. Sudi saya ingatkan janganlah termakan dek tuduhan-tuduhan yang mengatakan kaum kita lemah dari pelbagai segi dan saya rasa semua setuju kita sering dikaitkan dengan perkataan 'malas'. Jikalau betul kita malas ayuh kita buktikan kita memang hebat mengguakan akal kita dan kita sememangnya rajin apabila kita berkehendak terhadap sesuatu. Saya amat pasti tentang kaum adam. Kami sangat tekun terhadap sesuatu yang kamin inginkan dan saya yakin jika semakin ramai kaum adam yang sentiasa gelojoh mengejar impian yang baik maka kita pasti dapat membuatkan mereka yang mengatakan kaum adam kita sudah pupus menelan baik air liur mereke itu..yeahh!!!

No comments: